|
|
|
|
|
|
| Povětrnostní
podmínky : | |
|
|
|
|
|
Odpověď
na otázku, kde je hranice, kdy lze uskutečnit rekordní pokus by mohlo
být téma na několikastránkovou práci. Ve stručnosti lze odpovědět
několika fakty.
Je-li povrch tratě shledán jako vhodný, projíždí se v rychlosti 150
km/h, aby se ověřil stav povrchu.
Pak následuje 200 km/h, což je rychlost odhalující fyzikální
anomálie, jak je dráha rovná.
Při tomto průjezdu se i učím rytmus frekvence vibrací případných
nerovností.
Jako třetí průjezd se volí rychlost nepřesahující 250 km/h. Tím se
naposledy prověřuje zda vše odpovídá požadavkům pro podstoupení
rekordního pokusu.
Takto lze jezdit za předpokladu, že teplota vzduchu neklesne pod 6°C a
teplota povrchu není nižší 4°C.
Co se týče deště, je tomu potřeba přizpůsobit aerodynamiku vozu. Na
samotném povrchu pak nesmí být kaluže hlubší 7 mm. Nastane-li horší
povětrnostní situace jsou dvě možnosti, buď několik minut počkat
na zlepšení počasí, nebo použít připravenou technologii pro stav nouze.
Pro zajímavost. V roce 2005 jsem za prudkého lijáku nad Plzeňským
letištěm vytvořil tři rekordy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jízda
za motocyklem v teniskách rychlost 128 km/h |
|
jízda
před autem
rychlost 138 km/h |
|
|
|
|
jízda
před motocyklem
rychlost 94,9 km/h |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|