Home
New Info
Historie
Technika
Příprava
Média
Partneři
Kontakt



   Copyright © 2009
   David Bryknar
   all rights reserved
|   Povětrnostní podmínky :   |

Odpověď na otázku, kde je hranice, kdy lze uskutečnit rekordní pokus by mohlo být téma na několikastránkovou práci. Ve stručnosti lze odpovědět několika fakty.
Je-li povrch tratě shledán jako vhodný, projíždí se v rychlosti 150 km/h, aby se ověřil stav povrchu.
Pak následuje 200 km/h, což je rychlost  odhalující fyzikální anomálie, jak je dráha rovná.
Při tomto průjezdu se i učím rytmus frekvence vibrací případných nerovností.
Jako třetí průjezd se volí rychlost nepřesahující 250 km/h. Tím se naposledy prověřuje zda vše odpovídá požadavkům pro podstoupení rekordního pokusu.
Takto lze jezdit za předpokladu, že teplota vzduchu neklesne pod 6°C a teplota povrchu není nižší 4°C.
Co se týče deště, je tomu potřeba přizpůsobit aerodynamiku vozu. Na samotném povrchu pak nesmí být kaluže hlubší 7 mm. Nastane-li horší povětrnostní situace jsou dvě možnosti, buď  několik minut počkat na zlepšení počasí, nebo použít připravenou technologii pro stav nouze.

Pro zajímavost. V roce 2005 jsem za prudkého lijáku nad Plzeňským letištěm vytvořil tři rekordy.
        







jízda za motocyklem v teniskách rychlost 128 km/h jízda před autem
rychlost 138 km/h




jízda před motocyklem
rychlost 94,9 km/h